Faq

/Faq
Faq2017-09-20T08:43:16+00:00
FAQ
Her finder du svar på ofte stillede spørgsmål

Hvis du ikke kan finde svar på det, du søger, så skriv en mail til os på kundeservice@rifina.dk.

.

BESTILLING

Jeg har allerede afgivet en ordre, men ønsker at købe flere varer, hvad skal jeg gøre?

Vi har kun mulighed for at hæve det beløb, du har godkendt, da du gennemførte din betaling. Derfor er du nødt til at foretage en ny bestilling. Hvis du kontakter os, inden vi har sendt din ordre afsted, har du mulighed for at få det hele sendt samlet. Hvis din ordrestørrelse har en betydning for din fragtpris, modregner vi selvfølgelig differensen og trækker det korrekte beløb fra din konto.

PRODUKTER

Jeg har brug for mere information om en bestemt vare?

Har du spørgsmål vedrørende produkter, så prøv i første omgang at læse under ”yderligere information”, som du finder på alle produktsider. Hvis du ikke finder den information, du leder efter, er du velkommen til at sende en mail med dit spørgsmål til kundeservice@rifina.dk.

Forslag til nye produkter hos Rifina.dk?

Vi arbejder konstant på at udvikle nye og spændende produkter. Har du forslag til et produkt, som vores brand mangler? Så send dit forslag til salg@rifina.dk. Vi tager alle forslag op, når vi udvikler nye produkter i samarbejde med vores leverandører.

BETALING

Hvilke betalingsmuligheder har jeg?

Du har mulighed for at bruge alle betalingskort, når du handler hos Rifina.dk. (Dankort, E-Dankort, Visa Dankort, American Express, MasterCard, Visa, Maestro, Visa Electron og JCB Betalingskort).

Tillægges der et gebyr ved kortbetaling?

Du tillægges ingen kortgebyrer ved at handle hos Rifina.dk.

Hvordan foregår betaling med kreditkort?

Betaling med kreditkort foregår via en sikker SSL-forbindelse. Alle transaktioner går gennem PBS, der har ansvaret for betalingerne. Vi har ikke mulighed for at se disse oplysninger, og vi har kun mulighed for at hæve det beløb, som du har godkendt, da du gennemført din bestilling.

Når du gennemfører en bestilling, vil vi reservere det beløb, som du har købt for.

Vi trækker først beløbet fra din konto, efter at du har modtaget din pakke.

Er det sikkert og trygt at handle hos Rifina?

Rifina har eksisterede siden 2011 og har haft rigtig mange ordrer igennem årene. Vores kunder bliver altid behandlet, som vi selv ønsker at blive behandlet som kunder. De gældende regler og vilkår er vores fælles sikkerhed for, at alle handler som minimum bliver indgået i henhold til den danske forbrugerlovgivning. På nogle punkter har vi faktisk udvidet dine rettigheder i tilfælde af, at du skulle få brug for det.

Her hos os ønsker vi altid at give den gode oplevelse, fordi vi ved, at de skaber tilbagevende kunder. Det betyder, at vi altid er til at tale med, hvis der skulle opstår tvivl omkring et af vores serviceområder.

Er jeg sikker på at få alle mine varer inkl. udsalgsvarer?

Du kan være sikker på, at du får alle dine varer efter en succesfuld bestilling via vores webshop.

Vores lagersystem taler rigtig godt med vores webshop, og det betyder, at det ikke vil være muligt for dig at bestille en udsolgt vare.

Hvorfor forsvandt en vare fra min indkøbskurv?

En vare kan forsvinde fra din indkøbskurv, fordi andre besøgende i mellemtiden har bestilt den sidste vare på lager. Den eneste måde du kan være sikker på, at du har købt en vare, er, hvis du har gennemført en succesfuld bestilling. Dette senarie sker oftere på tilbudsvarer op i udsalgsperioder.

Hvor lang tids returret eller bytteret har jeg?

Du har altid 30 dages fuld retur- og bytteret fra den dag, du modtager dine varer. For at vi kan godkende din forespørgsel på at bytte eller returnere, skal varerne både være i original stand og uåbnet. Send en mail til kundeservice@rifina.dk så hjælper vi dig med hele processen.

RABAT

Er der mulighed for at få rabatter?

Vi har ikke faste rabatter på vores produkter, men fra tid til anden kører vi med nogle kampagnepriser på udvalgte produkter. Du kan tilmelde dig vores nyhedsbrev samt følge os på de sociale medier for at få besked, når dette er aktuelt.

INDPAKNING

Er der mulighed for, at få pakket gaver ind?

Ja, det er muligt at få pakket din gave ind og sendt direkte til den ønskede adresse. Betalingsadressen behøves ikke at være leveringsadressen, og din faktura sendes altid til din e-mail adresse. Du skal blot huske at skrive i kommentarfeltet, at varerne er en gave. Har du måske en lille hilsen til modtageren, så skriver vi det gerne og sætter på gaven. Husk at kontrollere at leveringsadressen (gavemodtagerens adresse) er korrekt.

NYHEDSBREV

Hvordan tilmelder jeg mig Rifinas nyhedsbrev?

Nederst på siden kan du tilmelde dig vores nyhedsbrev. Skriv dit navn og din e-mail adresse og tryk tilmeld! Du vil nu være blandt de første, der modtager spændende nyheder og skarpe tilbud.

LEVERING

Hvor lang tid går der, før jeg får mine varer?

Hvis du har afgivet din ordre inden kl.16.30 på hverdage, sørger vi for at afsende dine varer samme dag. Du kan derfor med 97 % sandsynlighed modtage dine varer dagen efter.

Vi tager dog forbehold for udsalgsperioder, eller for at Post Danmark/andre leverandører ikke leverer tidsmæssigt, som foreskrevet.

.

Jeg har ikke fået mine varer, hvad gør jeg?

Når vi sender din ordre, så får du en mail fra os med en Track and Trace nummer. Dette kan du bruge til at se, hvor din pakke befinder sig. Det er vores erfaring, at din pakke befinder sig i dit nærmeste posthus. Fragtmanden har været forbi uden at komme af med pakken. Kontakt dit lokale posthus, og forhør dig om din pakke ligger klar til afhentning. Hvis du af en eller anden årsag ikke har fået et Track and Trace nummer og ikke ved hvor din pakke er henne, skal du endelig kontakte vores kundeservice.

Jeg mangler nogle varer, hvad gør jeg?

Vi kontrollerer altid, at alle forsendelser bliver tjekket, inden de bliver afsendt. Skulle vi have begået en fejl, så tag fat i os, så vi hurtigt kan fremsende de mangelende produkter.

Jeg er ikke hjemme, når posten kommer, hvad skal jeg gøre?

Hvis posten har adgang til din postkasse, vil du få en seddel, som du skal medbringe til det posthus, der står på sedlen. Hvis der ikke er adgang til din postkasse, vil du typisk få sedlen dagen efter.

Du kan ikke afhente din varer samme dag, som den har været forsøgt leveret, da pakken endnu ikke er ankommet til posthuset. Husk at medbringe sedlen som bevis samt ID.

Fuldmagt med eget ansvar; Når du bestiller dine varer, kan du i kommentarfeltet skrive FULDMAGT efterfulgt af en lille instruktion til, hvor du ønsker posten skal ligge din pakke henne. Det kan være du bor på et hus hvor der er mulighed for et sikkert sted at efterlade pakken.

.

Hvad sker der med min pakke, hvis jeg ikke når at afhente den fra posthuset?

Kontakt os venligst, så vi kan aftale, om vi skal annullere din ordre eller sende den igen.

Du skal være opmærksom på, at der vil blive fratrukket beløbet, som det har kostet at sende og returnere din pakke.

Hvis pakken kommer uafhentet retur, vil ordren blive refunderet til din konto. Der vil blive fratrukket beløbet som det har kostet at sende og returnere din pakke.

Hvis du har bedt om flexlevering eller har lavet note om at pakken kan stilles et sted, så overtager du selv ansvaret for pakken.

.

Kan jeg få leveret varer til udlandet?

På nuværende tidspunkt er det kun muligt at bestille levering i Danmark, men du kan skrive en mail til salg@rifina.dk, så skal vi sørge for at give dig muligheden for levering til udlandet og oplyse fragtprisen på det pågældende land.

FRAGT

Kan jeg få leveret mine varer gratis?

Ja, det er muligt at få leveret din ordre gratis:

  • Køb for mere end 499 kr., så får du fri levering til dit nærmeste posthus.
  • Køb for mere end 999 kr. så får du mulighed for både at få fri levering til dit nærmeste posthus eller levering til din hjemadresse

Er min pakke forsikret? Og kan jeg følge den?

Alle vores pakker er forsikret og får tildelt et Track and Trace nummer. Dette nummer får du tilsendt til den e-mail adresse, du har benyttet dig af, da du afgav din bestilling. Du vil modtage en automatisk e-mail, når fragt firmaet har afhentet din pakke.

Hvad koster fragten?

Efter at du har tilføjet alle dine produkter til indkøbskurven, kan du se, hvilke leveringsmuligheder du har, og dermed din endelig fragtpris.

  • Køb for mere end 499 kr., så får du fri levering til dit nærmeste posthus.
  • Køb for mere end 999 kr. så får du mulighed for både at få fri levering til dit nærmeste posthus eller levering til din hjemme adresse.

Hvor er min returseddel?

Vi ligger ikke en returseddel i din pakke længere. Dette skyldes, at de som regel aldrig bliver benyttet.

Men er du en af dem, der skal bruge en returseddel? Så skal du bare sende os en mail, så vil vi hjælpe dig.

Kan jeg afhente varer hos jer?

Nej, desværre er dette ikke muligt.

REKLAMATIONER

Hvad gør jeg, hvis jeg skal reklamere over en vare?

Hvis du imod al forventning, oplever at emballagen er beskadiget eller en anden fejl, så skal du blot kontakte os.

Rifina.dk yder reklamationsret ifølge købeloven. Dette betyder, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Der skal reklameres inden rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal du kontakte vores kundeservice, som vil vejlede dig igennem hele processen.

TEKNISKE PROBLEMER

Jeg oplever tekniske problemer med webshoppen?

Hvis du oplever tekniske problemer på webshoppen, så beder vi dig at sende en mail til at@rifina.dk, så vi kan få det løst hurtigst muligt. På forhånd tak!

banner